REPARACIJA BATERIJA
Posedujemo i uređaje za regeneraciju baterija.
U sklopu servisa posedujemo i dijagnostike kao i labaratoriju za ispitivanje i reparaciju elektronskih sklopova na Jungheinrich i Linde viljuškarima počev od: Upravljačkih elektronika – frekventnih AC Regulatora, DC Regulatora, Display-a, AC Motora, DC Motora, Multipilot-a, Solopilot-a, Punjača za baterije i drugih izvora napajanja. Takođe vršimo reparaciju upravljačkih elektronika drugih brend-ova: ZAPI i CURTIS.
Uredjaji za regeneraciju / MCS M-1001I
Oprema: BLT160 tester (pražnjač)
HF8 univerzalni punjač ( do 96V/ 80A high frequency)
Reparacija baterija podrazumeva vraćanje kapaciteta (iskoristljive energije u određenom vremenskom periodu) u optimalno stanje!
Baterija koja dugo stoji ili je neadekvatno punjena, gubi kapacitet zbog stvaranja kristala SO4 (sulfat) na olovnim pločama unutar ćelija.Tada se drastično povećava unutrašnja otpornost baterije što uzrokuje ne dovoljno punjenje pa čak i sa visokofrekventnim punjačima. Pri takvom punjenju , napon se se vrlo brzo podiže do maksimalnih vrednosti, baterija počinje da gasira i punjač ulazi u završnu fazu punjenja!
POSTUPAK REPARACIJE
Reparacija se odvija u tri koraka. Vreme reparacije zavisi od stanja baterije i ono se može prolongirati na nekoliko dana.
Korak 1: Detekcija sulfatizacije
Da bi se odredilo stanje baterije, tj. količina sulfata unutar iste, potrebno je izvršiti po jedan ciklus pražnjenja i punjenja baterije. Tada se utvrđuje koliko brzo pražnjač dolazi do stop napona (~1,7V po ćeliji) i koliko brzo punjač dostiže kraj punjenja. Na osnovu tih vrednosti postoji algoritam kojim se dolazi do precizne informacije o orginalnom stanju kapaciteta baterije. Vreme trajanja ovog koraka, za bateriju od 600Ah pri pražnjenju strujom od 120A i punjenjem strujom maksimalno 80A, oko 13h.
Korak 2: Desulfatizacija
Desulfatizacija je proces razbijanja sulfatnih kristala sa olovnih ploča i vraćanje istih u elektrolitno stanje, sa malim visokofrekventnim strujama!
Nakon uspešne desulfatizacije, smanjuje se unutrašnja otpornost baterije i automatski se povećava kapacitet baterije pri sledećem punjenju iste. Vreme trajanja ovog koraka, za bateriju od 600Ah pri pražnjenju strujom od 120A i punjenjem strujom maksimalno 20A, oko 40h.(Ovo su vrednosti za jedan ciklus, nekad su potrebna dva ciklusa)
Korak 3: Oporavak kapaciteta
Nakon desulfatizacije vrši se standardno punjenje i pražnjenje 3-5 ciklusa i time se završava proces reparacije!
Cene je u zavisnosti od stanja baterije: 10-15% od vrednosti nove.
Kapacitet se diže na:50-80%.